Menu Content/Inhalt
Start arrow Mapa witryny
Rozwijanie infrastruktury niskoemisyjnej poprzez budowę dróg dla rowerów oraz pieszych i rowerów... Drukuj Wyślij znajomemu
05.08.2024.
Logo

Rozwijanie infrastruktury niskoemisyjnej poprzez budowÄ™ dróg dla rowerów oraz pieszych i rowerów na terenie miasta Kielce

Przedmiotowy projekt polega na budowie dróg dla rowerów (ddr) oraz dróg dla pieszych i rowerów (ddpir) na terenie Miasta Kielce. Planowane w ramach zadania drogi dla rowerów, drogi dla pieszych i rowerów oraz chodniki podzielono na 2
odcinki. Odcinki te wybrano na podstawie „Koncepcji przebiegu tras rowerowych na terenie województwa Å›wiÄ™tokrzyskiego”, w szczególnoÅ›ci zasad opisanych w rozdziale 9 pn.: „Koncepcja sieci tras rowerowych w ujÄ™ciu korytarzowym”. Przebiegi te majÄ… charakter orientacyjny i dopuszczajÄ… zmianÄ™ przebiegu trasy do 5 km w lewo i w prawo, jednak winny wpisywać siÄ™ w zaÅ‚ożony ukÅ‚ad kierunkowy dla umożliwienia ich kontynuacji przez sÄ…siednie gminy. Odcinkami speÅ‚niajÄ…cymi powyższe kryterium sÄ… te, które prowadzÄ… ruch na kierunku zachód-póÅ‚noc oraz wschód-zachód.

Odcinek 1 - Droga dla rowerów oraz pieszych i rowerów wzdÅ‚uż ulic: Å»elaznej, Gosiewskiego, ZagnaÅ„skiej
Odcinek 2 - Droga dla rowerów i chodnik wzdÅ‚uż al. Szajnowicza-Iwanowa

Parametry projektowanych elementów
Parametry dwukierunkowych dróg dla pieszych i rowerów:
•dÅ‚ugość caÅ‚kowita 0,6 km (odcinek 1),
•szerokość min. 3,0 m,
•rodzaj nawierzchni – asfaltowa.
Parametry dwukierunkowych dróg dla rowerów:
•dÅ‚ugość caÅ‚kowita 2 km (w tym: odcinek 1 - 0,6 km, odcinek 2 – 1,4 km),
•szerokość min. 2,5 m,
•rodzaj nawierzchni – asfaltowa.
Parametry chodników:
•dÅ‚ugość caÅ‚kowita 1,6 km (w tym: odcinek 1 – 0,2 km, odcinek 2 – 1,4 km),
•szerokość min. 1,8 m,
•rodzaj nawierzchni – kostka brukowa.
Parametry parkingów bike & ride (odcinek 1):
•ilość 2 szt.,
•liczba stojaków dla rowerów min. 10 szt.
Parametry MOR-ów (odcinek 1 – 2 szt., odcinek 2 – 1 szt.):
•ilość 3 szt.,
•liczba stojaków dla rowerów min. 4 szt.
•minimalne elementy wyposażenia: tablica typu „witacz”, zadaszenie rekreacyjne, Å‚awostóÅ‚, kosze na Å›mieci do selektywnej zbiórki odpadów, Å‚awki z oparciem i podÅ‚okietnikiem, stanowisko naprawy rowerów.

Odcinek 1 - Droga dla rowerów oraz pieszych i rowerów wzdÅ‚uż ulic: Å»elaznej, Gosiewskiego, ZagnaÅ„skiej
Ul. Å»elazna – stan projektowany:

Projektowana jest dwukierunkowa droga dla pieszych i rowerów w miejscu istniejÄ…cego chodnika wzdÅ‚uż caÅ‚ejdÅ‚ugoÅ›ci ul. Å»elaznej po jej zachodniej stronie, tj. od ul. Grunwaldzkiej do ul. Czarnowskiej. Na wysokoÅ›ci istniejÄ…cych przystanków autobusowych planowane jest wprowadzenie ruchu rowerowego na istniejÄ…cy plac NiepodlegÅ‚oÅ›ci przed Dworcem PKP. Ruch pieszych w tym miejscu odbywać siÄ™ bÄ™dzie istniejÄ…cymi chodnikami przy przystankach. Na tej samej wysokoÅ›ci planowany jest też parking bike & ride na ok. 10 stanowisk postojowych.
Ul. Gosiewskiego – stan projektowany:
WzdÅ‚uż ul. Gosiewskiego przewiduje siÄ™ kontynuacjÄ™ drogi dla rowerów z ul. Å»elaznej, którÄ… przeprowadza siÄ™ na stronÄ™ wschodniÄ… ulicy projektowanym przejazdem rowerowym i przejÅ›ciem dla pieszych przez ul. Gosiewskiego na skrzyżowaniu tej ulicy z ulicami: Å»elaznÄ… i CzarnowskÄ…. W zaÅ‚ożeniu droga ta ma być doprowadzona w kierunku Centrum Komunikacyjnego, przy którym planowany jest parking bike & ride na ok. 10 stanowisk postojowych. Dalej, w kierunku póÅ‚nocnym projektowana jest dwukierunkowa droga dla rowerów wzdÅ‚uż ul. Gosiewskiego (strona wschodnia) do ul. 1 Maja częściowo wzdÅ‚uż istniejÄ…cego chodnika, a częściowo po nowym Å›ladzie (przed istniejÄ…cym parkingiem) przeprowadzajÄ…c ruch pod estakadÄ… w ciÄ…gu ul. 1 Maja do ul. ZagnaÅ„skiej.
ZagnaÅ„ska – stan projektowany:
Jako kontynuacjÄ™ projektowanej trasy rowerowej, planowane jest poprowadzenie ruchu rowerowego istniejÄ…cÄ… drogÄ… rozprowadzajÄ…cÄ… zlokalizowanÄ… w pasie drogowym ul. ZagnaÅ„skiej w kierunku skrzyżowania z ul. JasnÄ… i dalej w kierunku póÅ‚nocnym do placu do zawracania w ciÄ…gu tej drogi. Ruch pieszych odbywać siÄ™ bÄ™dzie w tym rejonie istniejÄ…cymi chodnikami. Od placu do zawracania, planowana jest dobudowa odcinka ddr wzdÅ‚uż istniejÄ…cego chodnika (z ewentualnÄ… jego przebudowÄ…) i przejazdu rowerowego przez ul. Okrzei do dalszego odcinka drogi rozprowadzajÄ…cej ul. ZagnaÅ„skiej. Po drodze rozprowadzajÄ…cej ruch rowerowy odbywać siÄ™ bÄ™dzie na zasadach ogólnych, a ruch pieszy istniejÄ…cymi chodnikami. ZakoÅ„czenie trasy rowerowej planuje siÄ™ na wysokoÅ›ci nowych budynków mieszkalno-usÅ‚ugowych („Plazy”) z uwagi na włączenie w tym miejscu do planowanych dróg dla rowerów, które bÄ™dÄ… realizowane w ramach inwestycji polegajÄ…cej na budowie drogi ekspresowej nr 74, realizowanej przez GeneralnÄ… DyrekcjÄ™ Dróg Krajowych i Autostrad OddziaÅ‚ Kielce. Inwestycja ta jest obecnie na etapie projektowania w formule „zaprojektuj i wybuduj” Na dalszym odcinku ul. ZagnaÅ„skiej (w kierunku póÅ‚nocnym za skrzyżowaniem z ul. JesionowÄ…) jest niedawno wybudowana nowa droga dla rowerów, biegnÄ…ca do granicy miasta. Ten odcinek planuje siÄ™ uzupeÅ‚nić o 2 Miejsca ObsÅ‚ugi Rowerzystów:
- MOR przy Zalewie – wraz z dobudowÄ… 100 m ddr oraz oÅ›wietlenia,
- MOR przy pętli autobusowej na granicy Miasta.
Odcinek 2 - Droga dla rowerów i chodnik wzdÅ‚uż al. Szajnowicza-Iwanowa
al. Szajnowicza-Iwanowa – stan projektowany:
WzdÅ‚uż al. Szajnowicza-Iwanowa na odcinku od ul. Malików (nowe budynki mieszkalne „Grabina”) do ul. Massalskiego planowana jest dwukierunkowa ddr i chodnik po obu stronach ulicy wraz z nowym energooszczÄ™dnym oÅ›wietleniem. Przejazdy rowerowe i przejÅ›cia dla pieszych planowane sÄ… przez ul. Massalskiego i na rondzie Zientarskiego. W rejonie ul. Malików planowany jest MOR.

Projekt skierowany jest do użytkowników dróg dla rowerów oraz pieszych i rowerów na terenie Miasta Kielce - mieszkaÅ„ców i turystów. 

GÅ‚ównym celem projektu jest rozwój infrastruktury niskoemisyjnej na terenie Miasta Kielce. Cele szczegóÅ‚owe to: zwiÄ™kszenie dostÄ™pnoÅ›ci do niskoemisyjnych niezmotoryzowanych form mobilnoÅ›ci,
zmniejszenie wykorzystania transportu samochodowego,
poprawa jakości środowiska naturalnego,
obniżenie stopnia emisji CO2,
poprawa bezpieczeństwa drogowego,
zwiększenie zainteresowania aktywnym spędzaniem czasu wolnego,
wzrost potencjału turystyczno-rekreacyjnego Miasta Kielce.

CaÅ‚kowita wartość projektu wynosi 11 899 821,59 PLN. Dofinansowanie z Funduszy Europejskich dla ÅšwiÄ™tokrzyskiego wynosi 10 114 848,34 PLN. Umowa o dofinansowanie zostaÅ‚a podpisana dnia 2 lipca 2024 r. Czas realizacji projektu 2023-11-02 do 2026-06-30.

#FunduszeEuropejskie

Zmieniony ( 01.04.2025. )
 
designed by made your web.com