Poprawa dostępności komunikacyjnej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego poprzez rozbudowę ... |
14.11.2017. | |
Poprawa dostÄ™pnoÅ›ci komunikacyjnej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego poprzez rozbudowÄ™ ul. Domaszowskiej i ul. Å»niwnej w Kielcach wraz z rozbudowÄ… skrzyżowania al. TysiÄ…clecia PP z al. SolidarnoÅ›ci Obszar inwestycji obejmuje swoim zakresem odcinek ul. Domaszowskiej od al. TysiÄ…clecia PP do skrzyżowania z ul. Å»niwnÄ… i ul. PoleskÄ…, skrzyżowanie al. SolidarnoÅ›ci z al. TysiÄ…clecia PP, oraz odcinek ul. Å»niwnej w Kielcach od ul. Poleskiej do wiaduktu nad S 74. W zakres projektu wchodzi w szczególnoÅ›ci rozbudowa skrzyżowania ulic: al. SolidarnoÅ›ci z al. TysiÄ…clecia PP i ul. DomaszowskÄ… (wyspa centralna z sygnalizacja Å›wietlnÄ…) oraz przebudowa lub rozbudowa skrzyżowania ul. Domaszowskiej z ul. Å»niwnÄ…, przebudowa jezdni ulicy Domaszowskiej wraz z odcinkami dróg dojazdowych (w niezbÄ™dnym zakresie), chodników, zjazdów, zatok autobusowych, budowa Å›cieżek rowerowych, przebudowa oÅ›wietlenia ulicznego i zastÄ…pienie lamp tradycyjnych energooszczÄ™dnymi oprawami LED, przebudowa kanalizacji deszczowej i przebudowa infrastruktury podziemnej w niezbÄ™dnym zakresie. W wyniku rozbudowy skrzyżowania al. SolidarnoÅ›ci z al. TysiÄ…clecia PP i ul. DomaszowskÄ… powstanie możliwość wprowadzenia nowoczesnego systemu ITS, co w sposób istotny wpÅ‚ynie na poprawÄ™ mobilnoÅ›ci w tym rejonie Kielc. Rozbudowa ulicy Domaszowskiej wraz z przebudowÄ… ul. Å»niwnej uÅ‚atwi obsÅ‚ugÄ™ Campusu Uniwersytetu Jana Kochanowskiego (od wielu lat rozbudowujÄ…cego siÄ™) gÅ‚ównie za poÅ›rednictwem komunikacji publicznej. W bezpoÅ›rednim sÄ…siedztwie terenu uczelni znajduje siÄ™ nowowybudowana pÄ™tla autobusowa. Ponadto, na póÅ‚noc od Campusu (przy ul. ÅšwierczyÅ„skiej i ul. Ciekockiej) otwierajÄ… siÄ™ nowe tereny inwestycyjne, m.in. pod budownictwo mieszkaniowe. Natomiast w kierunku poÅ‚udniowym inwestycja otwiera tereny dynamicznie powstajÄ…cej zabudowie wielorodzinnej przy ul. Poleskiej i LeszczyÅ„skiej. ZAKRES ROBÓT W ciÄ…gu planowanej inwestycji przewiduje siÄ™ zajÄ™cie okoÅ‚o 26337 m 2 pod projektowane jezdnie, okoÅ‚o 4812 m 2 pod projektowane chodnik, okoÅ‚o 2103 m 2 pod projektowane Å›cieżki rowerowe, okoÅ‚o 4239 m 2 pod projektowane ciÄ…gi pieszo- rowerowe, okoÅ‚o 966 m 2 pod projektowane zatoki autobusowe, okoÅ‚o 340 m 2 pod projektowane stanowiska postojowe, okoÅ‚o 280 m 2 pod projektowane jezdnie manewrowe oraz okoÅ‚o 2161 m 2 pod projektowane zjazdy do posesji. Skrzyżowanie Al. SolidarnoÅ›ci - Al. TysiÄ…clecia PP Skrzyżowanie zostaÅ‚o zaprojektowane jako skrzyżowanie skanalizowane sterowane za pomocÄ… sygnalizacji Å›wietlnej w formie wyspy centralnej o Å›rednicy zewnÄ™trznej 30,0m. Wloty skrzyżowania zaprojektowano jako czteropasowe oprócz wschodniego wlotu al. 1000lecia PaÅ„stwa Polskiego, gdzie zaprojektowano trzy pasy ruchu. W stosunku do stanu istniejÄ…cego takie rozwiÄ…zanie zapewni możliwość wykonywania manewru skrÄ™tu w lewo na skrzyżowaniu. W obrÄ™bie skrzyżowania zaprojektowano Å›cieżki rowerowe oddzielone od skrzyżowania pasem zieleni szer. 3,0m - 5,0m oraz oddzielone od zaprojektowanych chodników krawężnikiem uÅ‚ożonym na pÅ‚ask. Na caÅ‚ym odcinku po póÅ‚nocnej stronie Al. TysiÄ…clecia PP zaprojektowano Å›cieżkÄ™ rowerowÄ… szer. 2,08m oraz chodnik szer. 1,58m, który dowiÄ…zano do stanu istniejÄ…cego na wysokoÅ›ci miasteczka akademickiego Politechniki. Po stronie poÅ‚udniowej Al. TysiÄ…clecia od ul. KoÅ›ciuszki do ronda zaprojektowano ciÄ…g pieszo - rowerowy szer. 3,16m. Na dalszym odcinku zaprojektowano chodnik oddzielony od jezdni pasem zieleni. Na skrzyżowaniu zaprojektowano przejÅ›cia dla pieszych oraz wydzielone przejazdy rowerowe. Na caÅ‚ym odcinku po zachodniej stronie Al. SolidarnoÅ›ci zaprojektowano wydzielonÄ… Å›cieżkÄ™ rowerowÄ… oddzielonÄ… od jezdni pasem zieleni oraz od proj. chodnika krawężnikiem uÅ‚ożonym na pÅ‚ask. Przed ul. StarodomaszowskÄ… Å›cieżkÄ™ oraz chodnik dowiÄ…zano do odrÄ™bnego opracowania dotyczÄ…cego budowy Å›cieżki rowerowej w ciÄ…gu DK 73. Po wschodniej stronie Al. SolidarnoÅ›ci tak jak ma to miejsce w stanie istniejÄ…cym zaprojektowano ciÄ…g pieszo rowerowy szer. 3,16 - 4,16m. WydzielonÄ… Å›cieżkÄ™ oraz chodnik poprowadzono jedynie na wysokoÅ›ci ronda oraz zatoki autobusowej Ul. Domaszowska UlicÄ™ DomaszowskÄ… zaprojektowano jako drogÄ™ jednojezdniowÄ… o szer. 6,0m - 9,00m. Jezdnia wyposażona w chodniki, Å›cieżki rowerowe oraz ciÄ…gi pieszo-rowerowe. W celu wyeliminowania zjawiska blokowania pasa ruchu przy stacji benzynowej oraz przy skrzyżowaniu z ul. ZbożowÄ… wydzielono lewoskrÄ™ty. Skrzyżowanie Al. TysiÄ…clecia PP - Domaszowska - Wiejska - Górna UlicÄ™ DomaszowskÄ… z ul. GórnÄ… i WiejskÄ… poÅ‚Ä…czono za pomocÄ… projektowanego skrzyżowania typu rondo, gdzie na zachodnim wylocie zaprojektowano wydzielony lewoskrÄ™t prowadzÄ…cy do ul. Domaszowskiej stanowiÄ…cej Å›lepÄ… drogÄ™ dojazdowÄ… do posesji i salonu samochodowego. WzdÅ‚uż ronda zaprojektowano chodniki, ciÄ…gi pieszo - rowerowe oraz Å›cieżki rowerowe. Dodatkowo na ul. Domaszowskiej wydzielono lewoskrÄ™t do zaprojektowanej drogi stanowiÄ…cej dojazd do salonu samochodowego. Ul. Górna UlicÄ™ GórnÄ… zaprojektowano jako jednojezdniowÄ… o szerokoÅ›ci 6,0m, z obustronnymi chodnikami (szer. 1,66m) odsuniÄ™tymi od jezdni o ok. 0,5m. Ul. Wiejska UlicÄ™ WiejskÄ… zaprojektowano jako jednojezdniowÄ… o szerokoÅ›ci 6,4m. Obustronne chodniki odsuniÄ™te pod jezdni. Rozwój komunikacji publicznej w Kielcach Ul. Zbożowa UlicÄ™ ZbożowÄ… zaprojektowano jako jednojezdniowÄ… o szerokoÅ›ci 7,0m. Ul. Å»niwna UlicÄ™ Å»niwnÄ… zaprojektowano jako jednojezdniowÄ… o szerokoÅ›ci 7,0m. Jezdnia wyposażona w chodniki, Å›cieżki rowerowe oraz miejscowo ciÄ…gi pieszo-rowerowe. Po stronie wschodniej zaprojektowano stanowiska postojowe dla samochodów osobowych (15 szt.). Ul. Poleska UlicÄ™ PoleskÄ… zaprojektowano jako jednojezdniowÄ… o szerokoÅ›ci 7,0m. Po stronie zachodniej zaprojektowano ciÄ…g pieszo-rowerowy szerokoÅ›ci 3,16m odsuniÄ™te od jezdni. Po stronie wschodniej zaprojektowano chodnik o szerokoÅ›ci 1,66m odsuniÄ™ty od jezdni. Po stronie zachodniej zaprojektowano stanowiska postojowe dla samochodów osobowych (12 szt.). Skrzyżowanie Domaszowska - Poleska - Å»niwna UlicÄ™ DomaszowskÄ… z ul. PoleskÄ… i ul. Å»niwnÄ… poÅ‚Ä…czono za pomocÄ… projektowanego skrzyżowania typu rondo. WzdÅ‚uż ronda zaprojektowano ciÄ…gi pieszo - rowerowe oddzielone od jezdni pasem zieleni szer. 0,7m - 4,0m. Na rondzie zaprojektowano wspólne przejÅ›cia dla pieszych i rowerzystów. Zatoki autobusowe ZostaÅ‚y utrzymane lokalizacje istniejÄ…cych przystanków autobusowych z niewielkimi przesuniÄ™ciami w planie, spowodowanymi warunkami lokalnymi. ZatokÄ™ autobusowÄ… w pobliżu skrzyżowania ul. Domaszowskiej z ul. ZbożowÄ… przesuniÄ™to na wschód w kierunku skrzyżowania ul. Domaszowskiej z ul. Å»niwnÄ…. Przy ul. Domaszowskiej z uwagi na lokalizacjÄ™ zatok na Å‚uku oraz zapewnienie prawidÅ‚owej widocznoÅ›ci kierowcy autobusu dokonano zwiÄ™kszenia szerokoÅ›ci zatoki. W ciÄ…gu projektowanej ul. Domaszowskiej bez przebudowy pozostaje zatoka autobusowa opisana jako Domaszowska/Poleska Stanowiska postojowe W ramach inwestycji przewiduje siÄ™ budowÄ™ ok. 12 stanowisk postojowych dla samochodów osobowych przy ulicy Poleskiej oraz ok. 15 stanowisk postojowych dla samochodów osobowych przy ul. Å»niwnej. Zaprojektowano stanowiska do parkowania prostopadÅ‚ego o wymiarach 2,5mx5,0m oraz 3.6mx5,0m. Realizacja |
|
Zmieniony ( 26.05.2022. ) |
nastÄ™pny artykuÅ‚ » |
---|