Zadanie 6 - Budowa bus-pasów w ciągu ul. Grunwaldzkiej i Al. Szajnowicza - Iwanowa
16.01.2015.
Zadanie 6: Budowa bus-pasów w ciÄ…gu ul. Grunwaldzkiej i Al. Szajnowicza – Iwanowa w Kielcach na odcinku od ul. Podklasztornej do ul. Massalskiego wraz ze skrzyżowaniami.
W ramach przedmiotowej inwestycji rozbudowano ciÄ…g komunikacyjny ulic Grunwaldzkiej oraz Szajnowicza-Iwanowa na odcinku od ul. Podklasztornej do ul. Massalskiego wraz ze skrzyżowaniami w celu dobudowania do istniejÄ…cych ulic dodatkowych pasów ruchu dla pojazdów komunikacji miejskiej, tzw. bus-pasów. W tym celu poszerzono istniejÄ…ce jezdnie do trzech pasów ruchu w tym jeden wyznaczony jako bus-pas oraz dobudowano drugÄ… jezdniÄ™ z trzema pasami ruchu w tym bus-pas.
CaÅ‚ość zadania podzielono na 2 etapy: Etap I – Odcinek od ul. Podklasztornej do ul. Massalskiego Etap II – Skrzyżowanie al. Szajnowicza-Iwanowa z ul. Massalskiego
Etap I – Odcinek od ul. Podklasztornej do ul. Massalskiego Etap I inwestycji obejmowaÅ‚ w szczególnoÅ›ci:
Rozbudowę ul. Grunwaldzkiej na odcinku o długości ok. 975 m wraz ze skrzyżowaniami z ul. Podklasztorną, ul. Piekoszowską, al. Szajnowicza-Iwanowa.
Przebudowę al. J. Szajnowicza-Iwanowa na odcinku o długości ok. 420 m wraz ze skrzyżowaniami z ul. Kazimierza Wielkiego.
Budowa estakady dla pojazdów komunikacji zbiorowej na trasie ul. Grunwaldzka - ul. Piekoszowska jadÄ…cych w kierunku Centrum (strona wschodnia) – estakadÄ… bÄ™dzie poprowadzona również Å›cieżka rowerowa.
Rozbudowę ul. Podklasztornej na długość ok. 150 m.
Przebudowę ul. Piekoszowskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Podklasztorną na odcinku o długości ok. 120 m.
Rozbudowę ul. Piekoszowskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Grunwaldzką (strona wschodnia) na odcinku o długości ok. 70 m.
Rozbudowę ul. Piekoszowskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Grunwaldzką (strona zachodnia) na odcinku o długości ok. 150 m.
BudowÄ™ nowego odcinka drogi stanowiÄ…cego przedÅ‚użenie ul. Starowiejskiej do ul. Podklasztornej o dÅ‚ugoÅ›ci ok. 330 m wraz ze skrzyżowaniami z drogÄ… zbiorczo-rozprowadzajÄ…cÄ…, z ul. Gwarków i ul. PodklasztornÄ….
Budowę drogi zbiorczo-rozprowadzającej wzdłuż południowej jezdni ul. Grunwaldzkiej łączącej ul. Piekoszowską z przedłużeniem ul. Starowiejskiej o długości ok. 306m,
BudowÄ™ drogi zbiorczo-rozprowadzajÄ…cej w obrÄ™bie skrzyżowania ul. Grunwaldzkiej z ul. PiekoszowskÄ… (strona wschodnia) zapewniajÄ…cej dojazd do wewnÄ™trznej drogi osiedlowej – ul. Meissnera.
PrzebudowÄ™/budowÄ™ zjazdów indywidualnych i publicznych w obrÄ™bie inwestycji.
Budowę miejsc postojowych i przebudowę parkingu osiedlowego w obrębie ul. Meissnera z uwagi na kolizję z przyjętymi rozwiązaniami projektowymi.
BudowÄ™/przebudowÄ™ ciÄ…gów pieszych oraz Å›cieżek rowerowych.
BudowÄ™ murów oporowych.
Montaż ekranów dźwiÄ™kochÅ‚onnych wzdÅ‚uż poÅ‚udniowej jezdni ul. Grunwaldzkiej na odcinku od projektowanej estakady do ul. Gwarków o dÅ‚ugoÅ›ci ok. 140 mb.
BudowÄ™/przebudowÄ™ systemu odwodnienia,
Budowę/przebudowę oświetlenia ulicznego.
Budowę sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ul. Grunwaldzką na wysokości ul. Piekoszowskiej.
Przebudowę lub zabezpieczenie istniejącej sieci uzbrojenia i innych urządzeń kolidujących z projektowaną przebudową/rozbudową ulic (wodociągi, kanalizacje sanitarne oraz deszczowe, linie teletechniczne i elektryczne, sieci gazowe, oświetlenie uliczne, ciągi ciepłownicze, itp.).
Wyburzenie budynków zlokalizowanych w obrÄ™bie 3 posesji, w tym łącznie 9 obiektów budowlanych (3 mieszkalne, 1 usÅ‚ugowy, 5 inwentarskich).
WycinkÄ™ drzew i nasadzenia zieleni.
DÅ‚ugość pasa drogowego gÅ‚ównego ciÄ…gu komunikacyjnego (ul. Grunwaldzka i al. Szajnowicza-Iwanowa) wyniosÅ‚a ok. 1,4 km. W wybranym do realizacji wariancie wybudowano estakady siedmioprzÄ™sÅ‚owÄ… o konstrukcji betonowej ciÄ…gÅ‚ej dÅ‚ugoÅ›ci caÅ‚kowitej 162,5 m. W przekroju poprzecznym konstrukcja pÅ‚ytowa z obustronnymi wspornikami i szerokoÅ›ciÄ… caÅ‚kowitÄ… ok. 11.5 m. Estakada oparta jest na betonowych podporach sÅ‚upowych lub Å›cianowych oraz masywnych przyczóÅ‚kach. Na dojazdach do obiektu wykonano mury oporowe ograniczajÄ…ce nasyp drogowy o dÅ‚ugoÅ›ci ok. 25 i 30 m. Podstawowe wyposażenie: krawężniki kamienne, na krawÄ™dziach bariero-porÄ™cze, system odwodnienia z odprowadzeniem wód opadowych do kanalizacji deszczowej. Etap II – Skrzyżowanie al. Szajnowicza-Iwanowa z ulicÄ… Massalskiego Przedmiotem II etapu inwestycji byÅ‚a przebudowa skrzyżowania alei Szajnowicza-Iwanowa i ulicy Edmunda Massalskiego wraz z przebudowÄ… sygnalizacji Å›wietlnej, infrastruktury technicznej tj. kanalizacji deszczowej, oÅ›wietlenia ulicznego, oraz budowÄ… ekranu akustycznego. W zwiÄ…zku z realizacjÄ… przedmiotowej inwestycji wybudowano drugÄ… jezdniÄ™ alei Szajnowicza o trzech pasach ruchu o szerokoÅ›ci 3,5 m każdy oraz dodatkowy pas ruchu dla pojazdów skrÄ™cajÄ…cych w lewo w ul. Massalskiego. PóÅ‚nocna jezdnia alei Szajnowicza skÅ‚ada siÄ™ z 4 pasów ruchu, w tym 1 pas dla pojazdów skrÄ™cajÄ…cych w lewo (w nowe osiedle) oraz za skrzyżowaniem dla samochodów włączajÄ…cych siÄ™ do ruchu po skrÄ™cie w lewo z „nowego osiedla”. Pas dzielÄ…cy jezdnie posiada szerokość ok. 13,0 m. W ramach przedsiÄ™wziÄ™cia przebudowano oÅ›wietlenie ulicy alei Szajnowicza-Iwanowa a także istniejÄ…cÄ… sygnalizacjÄ™ Å›wietlnÄ… na sygnalizacjÄ™ acyklicznÄ… zmiennoczasowÄ… – dostosowanÄ… do odbywajÄ…cego siÄ™ na tych drogach ruchu. Nowe rozwiÄ…zania wpÅ‚ynęły na poprawÄ™ stanu bezpieczeÅ„stwa poruszajÄ…cych siÄ™ pojazdów oraz pieszych. Ruch na skrzyżowaniu zostaÅ‚ upÅ‚ynniony co spowodowaÅ‚o mniejszÄ… emisjÄ™ spalin, a co za tym idzie zmniejszyÅ‚o siÄ™ zanieczyszczenia powietrza i haÅ‚asu.