Miejski ZarzÄ…d Dróg w Kielcach
informuje, że obecnie przygotowywana jest dokumentacja projektowa dla zadania inwestycyjnego pod nazwÄ…: „Budowa bus-pasów w ciÄ…gu ul. Grunwaldzkiej w Kielcach na odcinku od ul. Podklasztornej do Al. J. Szajnowicza-Iwanowa, wraz ze skrzyżowaniami”
Z koncepcjÄ… w/w zadania inwestycyjnego bÄ™dzie można zapoznać siÄ™ w siedzibie Miejskiego ZarzÄ…d Dróg w Kielcach przy ul. Prendowskiej 7, w pokoju nr 3, w godzinach pracy urzÄ™du, tj. od 7.30 do 15.30 lub na stronach internetowych urzÄ™du.
Ewentualne uwagi i zastrzeżenia należy skÅ‚adać do dnia 10.01.2012r. na adres: Miejski ZarzÄ…d Dróg w Kielcach, ul. Prendowskiej 7, 25-384 Kielce.
1 Charakterystyka przedsiÄ™wziÄ™cia 1.1 Lokalizacja przedsiÄ™wziÄ™cia Planowana inwestycja zlokalizowana jest w poÅ‚udniowo-wschodniej części kraju w województwie Å›wiÄ™tokrzyskim w mieÅ›cie Kielce w ciÄ…gu ulicy Grunwaldzkiej i Al. Szajnowicza-Iwanowa na odcinku od ul. Podklasztornej do ul. Massalskiego. 1.2 Rodzaj, skala i zakres przedsiÄ™wziÄ™cia Planowana inwestycja obejmuje: - przebudowÄ™ ul. Grunwaldzkiej na odcinku 975 m,
- przebudowÄ™ Al. Szajnowicza-Iwanowa na odcinku 420 m,
- przebudowę ul. Podklasztornej na długość około 150 m,
- przebudowę ul. Piekoszowskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Podklasztorną na odcinku 120 m,
- przebudowę ul. Piekoszowskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Grunwaldzką (strona wschodnia) na odcinku 70 m,
- przebudowę ul. Piekoszowskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Grunwaldzką (strona zachodnia) na odcinku 150 m,
- budowÄ™ kanalizacji deszczowej,
- budowę oświetlenia ulicznego,
- przebudowę lub zabezpieczenie istniejącej sieci uzbrojenia i innych urządzeń kolidujących z projektowaną przebudową ulic (wodociągi, kanalizacje sanitarne oraz deszczowe, linie teletechniczne i elektryczne, sieci gazowe, oświetlenie uliczne, ciągi ciepłownicze, itp.),
- budowę urządzeń ochrony środowiska,
- wycinkÄ™ drzew,
- nasadzenia zieleni.
1.3 Opis i parametry przedsiÄ™wziÄ™cia 1.3.1 Stan istniejÄ…cy Ul. Grunwaldzka zlokalizowana jest w zachodniej części miasta Kielce, na terenie zabudowy jedno- i wielorodzinnej wraz z obiektami usÅ‚ugowo-handlowymi. PoczÄ…tek przebudowy ul. Grunwaldzkiej jest w miejscu skrzyżowania skanalizowanego ul. Grunwaldzkiej z ul. PodklasztornÄ… wraz z przebudowÄ… skrzyżowania ul. Podklasztornej z ul. PiekoszowskÄ…, a koniec jest w miejscu skrzyżowania ul. Grunwaldzkiej z AlejÄ… Jerzego Szajnowicza-Iwanowa. DÅ‚ugość przebudowywanej ul. Grunwaldzkiej wynosi 975.0 m. Na skrzyżowaniu ul. Grunwaldzkiej z ul. PodklasztornÄ… przekrój poprzeczny ul. Grunwaldzkiej jest dwujezdniowy dwupasowy z dodatkowymi pasami do lewo-/prawoskrÄ™tu o szerokość jezdni od 10.5 m do 14.0 m i szerokoÅ›ci pasa ruchu 3.5 m. PomiÄ™dzy jezdniami jest pas dzielÄ…cy o szerokoÅ›ci od 6.0 m do 2.5 m (wydzielone lewoskrÄ™ty o szerokoÅ›ci 3.5 m). WzdÅ‚uż ul. Grunwaldzkiej po stronie wschodniej skrzyżowania umiejscowione sÄ… obustronne chodniki z kostki brukowej (str. poÅ‚udniowa) i pÅ‚yt chodnikowych (str. póÅ‚nocna) o szerokoÅ›ci ~ 2.5 m. Po stronie póÅ‚nocnej ciÄ…g pieszy oddzielony jest od jezdni pasem zieleni szerokoÅ›ci 5.0 m. Przekrój poprzeczny ul. Podklasztornej w rejonie skrzyżowania jest od strony poÅ‚udniowej jednojezdniowy o szerokoÅ›ci 6.0 m (2 x 3.0 m pasy ruchu) z obustronnymi chodnikami z kostki brukowej o szerokoÅ›ci 1.2 m i 1.5 m, a od strony póÅ‚nocnej dwujezdniowy o szerokoÅ›ci 10.5 m oraz 12.0 m z obustronnymi chodnikami z pÅ‚yt chodnikowych o szerokoÅ›ci 1.5 m. Pas rozdziaÅ‚u pomiÄ™dzy jezdniami jest szerokoÅ›ci 30 m. Przekrój poprzeczny ul. Piekoszowskiej w miejscu włączenia ul. Podklasztornej jest jednojezdniowy o szerokoÅ›ci 7.0 m (2 x 3.5 m pasy ruchu) z chodnikiem z pÅ‚yt chodnikowych szer. 3.0 m po stronie póÅ‚nocnej oddzielonym od jezdni pasem zieleni o szer. 2.0 m. DÅ‚ugość odcinka ul. Podklasztornej pomiÄ™dzy ul. GrunwaldzkÄ…, a ul. PiekoszowskÄ… wynosi ~ 75.5 m. Przed skrzyżowaniem w ciÄ…gu ul. Grunwaldzkiej zlokalizowane sÄ… przystanki autobusowe komunikacji miejskiej. W odlegÅ‚oÅ›ci 65 m za skrzyżowaniem rozpoczyna siÄ™ po stronie poÅ‚udniowej ul. Grunwaldzkiej Å›cieżka rowerowa z kostki brukowej o szerokoÅ›ci 2.0 m oddzielonej od jezdni pasem zieleni o szer. 4.0 m. Åšcieżka rowerowa koÅ„czy siÄ™ włączeniem do ul. Gwarków. DÅ‚ugość Å›cieżki rowerowej wynosi ~ 210.0 m. Włączenie ul. Gwarków do ul. Grunwaldzkiej wykonane jest jako skrzyżowanie skanalizowane typu „T”. Nawierzchnia ul. Gwarków na dÅ‚ugoÅ›ci 50.0 m od krawÄ™dzi ul. Grunwaldzkiej jest wykonana z betonowych pÅ‚yt drogowych, a nastÄ™pnie przechodzi w drogÄ™ utwardzonÄ… o nawierzchni żwirowej szerokoÅ›ci 4.0 m. Po stronie póÅ‚nocnej okoÅ‚o 150 m za skrzyżowaniem ul. Grunwaldzkiej z ul. PodklasztornÄ… zlokalizowany jest zjazd a nastÄ™pnie wjazd z ul. Grunwaldzkiej do stacji benzynowej „Shell”. Za stacjÄ… benzynowÄ… zlokalizowany jest budynek handlowy „LIDL”, który nie jest zwiÄ…zany bezpoÅ›rednio z przebudowÄ… ul. Grunwaldzkiej. NastÄ™pnie po stronie zachodniej i stronie wschodniej zlokalizowane sÄ… włączenia ul. Piekoszowskiej do ul. Grunwaldzkiej z przesuniÄ™tymi wlotami o 100.0 m. Za skrzyżowaniem ul. Grunwaldzkiej z ul. PiekoszowskÄ… (strona wschodnia) ul. Grunwaldzka przechodzi w przekrój uliczny jednojezdniowy czteropasowy, natomiast za drugim skrzyżowaniem z ul. PiekoszowskÄ… (strona zachodnia) ul. Grunwaldzka przechodzi w przekrój jednojezdniowy dwupasowy. Szerokość ul. Grunwaldzkiej na odcinku miedzy skrzyżowaniami z ul. PiekoszowskÄ… wynosi 14.0 m. Szerokość ul. Piekoszowskiej wynosi zarówno po stronie zachodniej jak i wschodniej 7.0 m (2 x 3.5 m pasy ruchu). W obrÄ™bie skrzyżowaÅ„ ul. Piekoszowska nie posiada ciÄ…gów pieszych usytuowanych wzdÅ‚uż ulicy. Koniec przebudowy ul. Grunwaldzkiej zlokalizowany jest w miejscu skrzyżowanie skanalizowanego z Al. Jerzego Szajnowicza-Iwanowa. Szerokość ul. Grunwaldzkiej od skrzyżowania z ul. PiekoszowskÄ… do Al. Szajnowicza-Iwanowa wynosi 10.0 m. CiÄ…g pieszy wzdÅ‚uż ul. Grunwaldzkiej zlokalizowany jest po stronie wschodniej o szerokoÅ›ci 3.0 m i jest oddzielony od ul. Grunwaldzkiej pasem zieleni o szerokoÅ›ci 3.0 m. Al. Szajnowicza-Iwanowa posiada przekrój jednojezdniowy dwupasowy o szerokoÅ›ci 10.5 m. WzdÅ‚uż Al. Szajnowicza-Iwanowa po stronie póÅ‚nocnej zlokalizowany jest ciÄ…g pieszy o szerokoÅ›ci 3.0 m oddzielonym od Alei pasem zieleni o zmiennej szerokoÅ›ci od 3.5 m do 5.0 m. PoczÄ…tek przebudowy Alei jest w rejonie skrzyżowania z ul. Edmunda Massalskiego, a koniec 100.0 m za skrzyżowaniem z ul. GrunwaldzkÄ…. DÅ‚ugość odcinka przebudowy Al. Szajnowicza-Iwanowa wynosi 420.0 m. W obrÄ™bie skrzyżowania Alei Szajnowicza-Iwanowa z ul. GrunwaldzkÄ… zlokalizowane sÄ… przystanki komunikacji autobusowej. Ul. Grunwaldzka, Aleje Jerzego Szajnowicza-Iwanowa oraz ul. Piekoszowska posiadajÄ… nawierzchniÄ™ z betonu asfaltowego. 1.3.2 Stan projektowany GÅ‚ównym zaÅ‚ożeniem przebudowy ul. Grunwaldzkiej oraz Al. Jerzego Szajnowicza-Iwanowa jest dobudowa do istniejÄ…cych ulic pasów przeznaczonych dla autobusów w celu usprawnienia komunikacji publicznej w mieÅ›cie. W tym celu poszerzono istniejÄ…ce ulice od skrzyżowania z ul. PodklasztornÄ… do skrzyżowania z ul. Edmunda Massalskiego (z wyłączeniem skrzyżowania, które byÅ‚o przedmiotem odrÄ™bnego opracowania) do trzech pasów ruchu w tym jeden wyznaczony jako „bus pas”. DÅ‚ugość projektowanej przebudowy wynosi ~ 1300 m. Ponadto projekt zakÅ‚ada przebudowÄ™ skrzyżowaÅ„: - Ul. Grunwaldzkiej z ul. PodklasztornÄ… jako dwupasowe „rondo turbinowe” o szerokoÅ›ci pasów ruchu 4.50 m. Promienie wyokrÄ…glajÄ…ce na włączeniu do ronda to R=15.0 m, natomiast wyłączajÄ…ce z ronda to R=17.0 m. Na włączeniu ul. Podklasztornej do projektowanego ronda wykonano wyspy kanalizujÄ…ce o szerokoÅ›ci 2.50 m od strony poÅ‚udniowej oraz 5.00 m od strony póÅ‚nocnej.
- ul. Grunwaldzkiej z Al. J. Szajnowicza-Iwanowa jako dwupasowe „rondo turbinowe” o szerokoÅ›ci pasów ruchu 4.50 m. Promienie wyokrÄ…glajÄ…ce na włączeniu do ronda to R=15.0 m, natomiast wyłączajÄ…ce z ronda to R=17.0 m. Na włączeniu Al. J. Szajnowicza-Iwanowa do projektowanego ronda wykonano wyspy kanalizujÄ…ce o szerokoÅ›ci 3.00 m od strony wschodniej oraz 8.50 m od strony Zachodniej.
- ul. Grunwaldzkiej z ul. PiekoszowskÄ… (strona wschodnia) poprzez wprowadzenie wyłącznie relacji „prawoskrÄ™tnych”. Na wyłączeniu i włączeniu z ul. Grunwaldzkiej do ul. Piekoszowskiej zastosowano promienie skrÄ™tne o wartoÅ›ci R=18.0 m.
- ul. Grunwaldzkiej z ul. PiekoszowskÄ… (strona zachodnia) poprzez wprowadzenie wyłącznie relacji „prawoskrÄ™tnych”. Na wyłączeniu z ul. Grunwaldzkiej do ul. Piekoszowskiej zastosowano promieÅ„ skrÄ™tny o wartoÅ›ci R=25.0 m, natomiast na włączeniu do ul. Grunwaldzkiej zastosowano promieÅ„ R=15.0 m.
- ul. Podklasztornej z ul. Piekoszowską poprzez wykonanie dodatkowego prawoskrętu na kierunku ul. Piekoszowska (ul. Grunwaldzka) ul. Podklasztorna. Zawężenie pasa dzielącego pomiędzy jezdniami ul. Podklasztornej z 30.0 m do 5.0 m.
- ul. Gwarków z ul. GrunwaldzkÄ… poprzez wprowadzenie wyłącznie ruchu na pasy prawoskrÄ™tne oraz poprawÄ™ Å‚uków wyokrÄ…glajÄ…cych krawÄ™dzie jezdni na włączeniu do ul. Grunwaldzkiej (R=9.0 m).
- ul. Kazimierza Wielkiego z Al. Jerzego Szajnowicza-Iwanowa poprzez wprowadzenie wyłącznie ruchu na pasy prawoskrÄ™tne oraz poprawÄ™ Å‚uków wyokrÄ…glajÄ…cych krawÄ™dzie jezdni na włączeniu do ul. Grunwaldzkiej po stronie poÅ‚udniowej (R=6.0 m).
Parametry techniczne trasy gÅ‚ównej Podstawowe parametry techniczne ul. Grunwaldzkiej: - kategoria drogi – droga wojewódzka, droga powiatowa
- klasa drogi – „G”,
- przekrój – uliczny, dwujezdniowa/trzypasowa (2/3)
- szerokość jezdni – 10,50 m (3 x 3.50 m),
- szerokość pasa dzielÄ…cego – min. 3.00 m
- szerokość chodnika – min. 2.00 m,
- szerokość Å›cieżki rowerowej – min 2.00 m,
- szerokość pobocza gruntowego – min. 2.00 m,
- pochylenie skarp – 1: 1,5.
Podstawowe parametry techniczne ul. Podklasztornej: - kategoria drogi – droga gminna,
- klasa drogi - „L”,
- przekrój – uliczny, jednojezdniowa/dwupasowa (1/2)
- przekrój – uliczny, dwujezdniowa/dwupasowa (2/2)
- szerokość jezdni – 6,0 m (2 x 3.00 m),– 8,0 m (2 x 4.00 m),
- szerokość pasa dzielącego - 5.00 m
- szerokość chodnika – min. 1.50 m,
- szerokość Å›cieżki rowerowej – min. 2.00 m,
- szerokość pobocza gruntowego – min. 2.00 m,
- pochylenie skarp – 1: 1,5.
Podstawowe parametry techniczne ul. Piekoszowskiej: - kategoria drogi – droga wojewódzka/gminna,
- klasa drogi – „Z”/„L”
- przekrój – uliczny, jednojezdniowa/dwupasowa (1/2)
- szerokość jezdni - 7,00 m (2 x 3.50 m),
- szerokość chodnika – min. 2,00 m,
- szerokość pobocza gruntowego – min. 1.00 m,
- pochylenie skarp – 1: 1,5.
Podstawowe parametry techniczne Al. Jerzego Szajnowicza-Iwanowa: - kategoria drogi – droga powiatowa,
- klasa drogi – „G”/„Z”,
- przekrój – uliczny, dwujezdniowa/czteropasowa (1/4) – uliczny, dwujezdniowa/trzypasowa (2/3)
- szerokość jezdni – 14,0 m (4 x 3.50 m), – 10,50 m (3 x 3.50 m),
- szerokość pasa dzielÄ…cego – od 3.00 m do 8.50 m
- szerokość chodnika – min. 2,00 m,
- szerokość Å›cieżki rowerowej – min. 2.00 m,
- szerokość pobocza gruntowego – min. 2.00 m,
- pochylenie skarp – 1: 1,5.
Obiekty inżynierskie Przewidziane jest wykonanie murów oporowych wzdÅ‚uż ul. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Gwarków do wysokoÅ›ci istniejÄ…cej ul. Piekoszowskiej (strona wschodnia). DÅ‚ugość projektowanych murów oporowych wynosi 130 m. Ponadto w celu ochrony Å›rodowiska przewidziane jest wykonanie ekranów pochÅ‚aniajÄ…cych dÅ‚ugoÅ›ci okoÅ‚o 1597 m.
Do pobrania:
|