Menu Content/Inhalt
Start arrow Mapa witryny
Zadanie 12 - Budowa zintegrowanych nowoczesnych peronów przystankowych Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
16.01.2015.


Zadanie 12: Budowa zintegrowanych nowoczesnych peronów przystankowych
W ramach niniejszego zadania przewidzaano przebudowę 81 przystanków komunikacji autobusowej na głównych ciągach komunikacyjnych miasta Kielce, tj. przede wszystkim w ciągu drogi krajowej nr 73 (al. J. Popiełuszki – Tarnowska – Źródłowa – al. Solidarności) oraz w ciągach ulic: 1 Maja, Grunwaldzkiej, Jagiellońskiej, Ks. Bp. Jaworskiego, Klonowej, Massalskiego, Paderewskiego, Pawiej, Sandomierskiej, Seminaryjskiej, al. Szajnowicza-Iwanowa, Ściegiennego, Warszawskiej, Wrzosowej, al. IX Wieków Kielc, Żelaznej, Żytniej i in. Budowa nowoczesnych peronów na przystankach autobusowych w Kielcach polegała głównie na przebudowie istniejących chodników nazywanych potocznie ,,peronami”, w miejscach istniejących przystanków komunikacji publicznej.

W ramach inwestycji zrealizowano:

  • Nową konstrukcję nawierzchni peronów. Chcąc usprawnić bezpieczne wsiadanie i wysiadanie podróżnych z autobusów ułożono odpowiednio wyprofilowany krawężnik, tak aby dojazd autobusu był możliwy jak najbliżej krawędzi peronu. Wykonano peron przystanku w taki sposób, aby poziom peronu i podłoga autobusu były na podobnym poziomie, przy jednoczesnym zminimalizowaniu ryzyka uszkodzenia opon autobusów podjeżdżających do peronu. Takie techniczne rozwiązanie zwiększyło bezpieczeństwo podróżnych, poprawiło dostęp komunikacji zbiorowej dla osób niepełnosprawnych ruchowo czy też dla matek z wózkami dziecięcymi oraz skróciło czas wymiany pasażerów na przystankach, co przełożyło się na krótszy czas postoju autobusu na przystanku i w konsekwencji wpłynęło na całkowity czas przejazdu na konkretnych liniach. Na peronach zastosowano odpowiednie elementy nawierzchni, dla ułatwienia korzystania z przystanków podróżujących osób niewidomych (np. płytki z wypustkami).
  • Przebudowę zatok autobusowych, głównie w zakresie konstrukcji nawierzchni zatok, tj. budowę zatok o nawierzchni betonowej; ewentualnie likwidację zatok przyległych do bus-pasów oraz ich dostosowanie do parametrów normatywnych zgodnych z obowiązującymi przepisami.
  • Niezbędną przebudowę infrastruktury technicznej, w tym przebudowę kolidujących sieci uzbrojenia podziemnego.
  • Wykonanie fundamentów pod montaż wiat przystankowych, po wcześniejszym wybraniu wiaty o odpowiednich parametrach.
  • Wykonanie jednolitego systemu wiat przystankowych na budowanych peronach przystankowych. Zainstalowano wiaty w trzech rozmiarach w zależności od natężenia ruchu pasażerskiego na danym przystanku: małe, średnie i duże. Orientacyjna średnia liczba pasażerów na przystankach: małych - 20 osób /godz.; średnich – 50 osób/godz. i dużych – 100 osób/godz. Jednolity system wiat przystankowych zniwelował dyskomfortowe wcześniej warunki oczekiwania na węzłowych przystankach w godzinach szczytu komunikacyjnego, zniechęcające do podróży transportem zbiorowym – zbyt małe zadaszenia, niedostateczna liczba siedzisk, tłok (brak przestrzeni).
  • Montaż innych elementów i urządzeń związanych z funkcjonowaniem nowoczesnych przystanków autobusowych.

Wykonawcą inwestrycji był Betonox Construcion. 


Realizacja

Przed


W trakcie
 
 

Po
 


Film promujący inwestycję
 

Zmieniony ( 25.01.2016. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »
designed by made your web.com