Informacja na temat przebudowy i rozbudowy (o drugą północną jezdnię ) ul. Jesionowej w Kielcach na odcinku od ul. Zagnańskiej do ul. Klonowej wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego, budowli mostowych i hydrotechnicznych oraz sieci uzbrojenia technicznego
Przebudowa i rozbudowa (o drugą północną jezdnię) ul. Jesionowej w Kielcach na odcinku od ul. Zagnańskiej do ul. Klonowej obejmuje:
- budowę jezdni północnej oraz przebudowę i modernizację jezdni południowej,
- modernizację istniejących i budowę nowych ciągów pieszych i ścieżki rowerowej,
- budowę tunelu pod ul. Jesionową,
- budowę kładki dla pieszych na rzece Silnicy,
- budowę urządzenia piętrzącego,
- przebudowę i budowę elementów infrastruktury technicznej (kanalizacji deszczowej, kabli elektrycznych, sieci gazowej, kabli telekomunikacyjnych, oświetlenia, sieci c. o. i wodociągu).
Podstawowe parametry zaprojektowanego rozwiązania:
1. Budowa jezdni północnej oraz przebudowę i modernizacja jezdni południowej
- Początek trasy przyjęto na skrzyżowaniu ul. Jesionowej z ul. Zagnańską w km 81+281,65 istniejącej drogi krajowej nr 74. Wykonywana trasa przechodzi nad rzeką Silnicą wypływającą z urządzeń piętrzących na Zalewie Kieleckim, do ul. Topolowej w km 81+573,51. Trasa budowanej jezdni północnej przebiega równolegle do istniejącej, modernizowanej jezdni południowej.
1.1 Budowa jezdni północnej :
- jezdnia szer. 7,0 m o nawierzchni z SMA - pow. 5449,0 m.kw. -chodnik szer. 2,5 m z kostki betonowej brukowej gr. 8 cm - pow. 1623,53 m.kw. -ścieżka rowerowa szer. 2,5 m -pow. 514,55 m.kw.
1.2 Przebudowa i modernizacja jezdni południowej:
- Przebudowa obejmuje wymianę krawężnika , rozebranie starej nawierzchni na odcinku na odcinku od km 81+281,65 do km 81+313,19 i od km 81+467,82 do km 81+487,46 oraz wykonanie na tych odcinkach nowej nawierzchni z betonu asfaltowego, zmianę szerokości jezdni, wzmocnienie konstrukcji nawierzchni oraz ułożenie warstwy ścieralnej z SMA na całej długości modernizowanego odcinka. -jezdnia o szer. od 7.0m do 10,5m -warstwa ścieralna nawierzchni z SMA pow. 5029,64 m.kw. -chodnik o szer. od 2,5m do 3,75m z kostki betonowej brukowej gr. 8cm pow. 1087,86 m.kw.
2. Modernizacja istniejących i budowa nowych ciągów pieszych i ścieżki rowerowej
- Ścieżka rowerowa szer. 2,5 m w tunelu i ciągu spacerowym - z kostki betonowej POLBRUK gr. 8 cm-pow. 516,9 0 m.kw.
3. Budowa tunelu pod ul. Jesionową
Budowa tunelu dla ruchu pieszego i rowerowego podyktowana jest potrzebą wykonania bezkolizyjnego skrzyżowania dla tego ruchu z istniejącą i projektowaną ul. Jesionową oraz przyszłościową trasą ekspresową.
- szerokość tunelu na odcinku prostym 7,0 m, długość tunelu ok. 80,0 m
- szerokość chodnika dla pieszych 3,5 m, szerokość ścieżki rowerowej 2,5 m
- światło pionowe o wysokości H = 2,9
- ściany oporowe z betonu B-30 o zmiennej wysokości, grubości 50cm monolitycznie połączone z płytą dolną
- przekrycia pod jezdniami z belek strunobetonowych typu Kujan-S
- konstrukcja płyty dolnej żelbetowa monolityczna z betonu B-30 grubości 40 cm z posadowieniem bezpośrednio na gruncie /na warstwie chudego betonu gr. 10 cm
- balustrada z płaskowników stalowych typu P-1
- odwodnienie z prefabrykowanych elementów betonowych połączonych z siecią kanalizacji deszczowej
4. Budowa kładki dla pieszych na rzece Silnicy
Kładka nad rzeka Silnicą jest obiektem usytuowanym na początku trasy od strony centrum miasta i jest elementem związanym z układem komunikacyjnym chodnika dla pieszych i ścieżki dla rowerzystów:
- konstrukcję stanowi zespół 3-ch płaskich łuków stalowych zespolonych z żelbetową płytą pomostu,
- rozpiętość kładki 11,0 m, szerokość zmienna od 10,0 do 6,0 m
- żelbetowa płyta pomostu z betonu B-30 zespolona z belkami stalowymi formowana na obiekcie na szalowaniu z blach fałdowych
- nawierzchnia z żywic epoksydowych układanych na betonie
- fundamenty posadowione bezpośrednio z zastosowaniem płytkich studni o ś. 100 cm, H = 1 m z kręgów żelbetowych wypełnionych betonem B 30
5. Budowa urządzenia piętrzącego.
Inwestycja polega na wykonaniu nowej zapory na zalewie kieleckim po wschodniej stronie obecnie funkcjonującej zapory. Regulacja poziomu wody będzie realizowana za pomocą studni przelewowej.
5.1 Wieża przelewowa
Wieżę przelewową - cylindryczną zlokalizowano w osi istniejącego jazu. Korona wieży przelewowej na rzędnej normalnego poziomu piętrzenia. Wysokość ścian wieży p=3,65 m. Fundament o kształcie prostokąta o wymiarach 14,0 X 16,21 X 1,0 m. Połączenie konstrukcji wieży przelewowej z wieżą zamknięć monolityczne, na wspólnym fundamencie. Połączenie wieży przelewowej z leżakiem, sztywne na długości stopy fundamentowej.
5.2 Wieża zamknięć
Wieża zamknięć usytuowana w osi podłużnej wieży przelewowej, od strony zalewu. W wieży zamknięć znajdują się: spust denny z kratą na wlocie, zamknięcia remontowe, zamknięcia eksploatacyjne i zamknięcia awaryjne. Zamknięcie remontowe zamyka spust denny, od strony górnej wody do poziomu piętrzenia. Zamknięcia eksploatacyjne składają się z zamknięcia spustu dennego, oraz zamknięcia górnego, zasuwą opuszczaną, dla regulacji odpływu wody ze zbiornika, w tym przepływu biologicznego. Zamknięcia awaryjne zamykają spust denny od strony wieży przelewowej.
5.3 Leżak
Leżak o wymiarze pionowym 2,1 m odprowadzał będzie wody przepływu kontrolnego z wieży przelewowej do światła mostu i jazu istniejącego. Konstrukcja żelbetowa z betonu B-30, prefabrykowana.
5.4 Zamknięcia zasuwowe urządzenia piętrzącego
Zamknięcia zasuwowe świateł jazu wykonuje się dla otrzymania założonego piętrzenia wody w zbiorniku oraz uzyskania możliwości przeprowadzenia remontu zasuw piętrzących bez konieczności opróżniania zbiornika, poprzez wykonanie zasuw piętrzących oraz zasuw remontowych.
5.5 Budowa platformy widokowej
Platforma widokowa stanowi integralną część upustu wieżowego usytuowanego w osi rz. Silnicy.
- Konstrukcję nośną stanowi ruszt spawany z walcowanych belek stalowych z żelbetową płytą pomostu zespoloną z dźwigarami stalowymi.
- Konstrukcja rusztu podparta jest na początku na ramie żelbetowej, na końcu wspiera się na żelbetowym pierścieniu stanowiącym zwieńczenie wieży przelewowej upustu.
- Płyta pomostu platformy z prefabrykowanych żelbetowych płyt szalunkowych gr. 9 cm zespolonych z uzupełniającym betonem monolitycznym gr. 6 cm.
- Nawierzchnia z asfaltu lanego gr. 3 cm na izolacji zgrzewalnej.
6. Przebudowa i budowa elementów infrastruktury technicznej
6.1 Budowa kanalizacji deszczowej.
Budowana kanalizacja deszczowa odwadniająca ul. Jesionową na odcinku od ul. Zagnańskiej do ul. Topolowej włączona będzie do istniejącego kanału 1200x800 w ul. Topolowej.
- kanał deszczowy o śr. 400 , o śr. 300 i z rur PEHD typu ?SPIRO?, SN 8,o dł. 247,5 m
- kanał deszczowy o śr. 250 i o śr. 200 z rur PEHD typu ?DUO?, SN 8, o dł. 400,0 m
- wpusty uliczne podwójne w ilości 36 kpl z przyłączami o śr. 200 i o śr. 160 z rur PEHD typu ?DUO?, SN 8,
- studzienki żelbetowe o śr. 1600, o śr. 1400, o śr. 1200 z włazami żeliwnymi klasy D400 W600 w ilości 24 szt,
6.2 Przebudowa sieci gazowej.
Przebudowa gazociągu średnioprężnego o śr. 250 będzie wykonywana równolegle z wykonywaniem konstrukcji przejścia podziemnego w istniejącym paśmie ul. Jesionowej w rejonie skrzyżowania z ul. Topolową. Rurociąg będzie prowadził gaz ziemny średnioprężny, wysokometanowy GZ-50 w rurach polietylenowych typu PE Dn 315mm na długości 15,0m w rurze ochronnej stalowej Dn 400mm.
6.3 Przebudowa sieci c.o.
Przebudowa magistrali cieplnej 2 o śr. 600
- Przebudowa obejmuje rozwiązanie kolizji w miejscach skrzyżowania z budowaną jezdnią północną i magistralą wodociągową oraz w rejonie skrzyżowania z przejściem podziemnym jezdni południowej.
6.4 Przebudowa wodociągu
Przebudowa magistrali wodociągowej o śr. 500
- Magistrala wodociągowa będzie prowadzona rurami żeliwnymi o średnicy 500 mm na długości 465,0 m pomiędzy istniejącymi węzłami MW.1 i MW.2.
Przebudowa wodociągu rozdzielczego o śr. 180
- Wodociąg będzie wykonywany z rur ciśnieniowych o śr. 180x16,4 z PE na odcinku skrzyżowania ul. Topolowej i Wierzbowej (punkt W.01)do skrzyżowania ul.Jesionowej i Klonowej (punkt W.06), oraz na przepięciach istniejących przyłączy : -z rur o śr. 63, o śr. 32, o śr. 50 i o śr. 40 PE
6.5 Przebudowa oświetlenia
Budowa oświetlenia parkowego:
- Oświetleniem parkowym objęto nową trasę połączenia ciągów spacerowych z przedłużeniem ścieżki rowerowej w obrębie skrzyżowania z przebudowaną ulica Jesionową.
Przebudowa oświetlenia drogowego:
- Oświetleniem drogowym objęto:
- Jezdnię północną na nowym odcinku - 14 latarni oraz wymiana 1 oprawy oświetleniowej na słupie istniejącym,
- Jezdnię południową na odcinku podlegającym modernizacji - 14 latarni.
6.6 Przebudowa kabli elektrycznych
Istniejące kable SN-15kV na odcinku skrzyżowania należy zastąpić kablami z polietylenu sieciowanego YHAKXS 4x240 mm.kw. 20 kV o długości około 2x135,00 m układanymi ze stosownymi zabezpieczeniami.
6.7 Przebudowa kabli telekomunikacyjnych
Przebudowa kanalizacji teletechnicznej obejmuje: -studnie SKMP3 z bloczków betonowych lub cegły z zabezpieczeniem pokrywy - szt. 2, -kanalizacja teletechniczna między studniami z rur Arot DVK 110 (110x95) na długości 39,0 m, -demontaż studni SK6 i starej kanalizacji 8 otworowej.
Realizacja robót planowana jest do 30 września 2005r.