Menu Content/Inhalt
Start
Poprawa dostępności komunikacyjnej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego poprzez rozbudowę ... Drukuj Wyślij znajomemu
14.11.2017.
Logo

Poprawa dostępności komunikacyjnej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego poprzez rozbudowę ul. Domaszowskiej i ul. Żniwnej w Kielcach wraz z rozbudową skrzyżowania al. Tysiąclecia PP z al. Solidarności
 
Obszar  inwestycji  obejmuje  swoim  zakresem  odcinek  ul.  Domaszowskiej  od  al.
Tysiąclecia PP do skrzyżowania z ul. Żniwną i ul. Poleską, skrzyżowanie al. Solidarności z
al. TysiÄ…clecia PP, oraz odcinek ul. Å»niwnej w Kielcach od ul. Poleskiej do wiaduktu nad 
S 74. 
W  zakres  projektu  wchodzi  w  szczególnoÅ›ci  rozbudowa  skrzyżowania  ulic:  al.
SolidarnoÅ›ci  z  al.  TysiÄ…clecia  PP  i  ul.  DomaszowskÄ…  (wyspa  centralna  z  sygnalizacja
Å›wietlnÄ…)  oraz  przebudowa  lub  rozbudowa  skrzyżowania  ul.  Domaszowskiej  z  ul.
Å»niwnÄ…, przebudowa jezdni ulicy Domaszowskiej wraz z odcinkami dróg dojazdowych
(w  niezbÄ™dnym  zakresie),  chodników,  zjazdów,  zatok  autobusowych,  budowa  Å›cieżek
rowerowych,  przebudowa  oÅ›wietlenia  ulicznego  i  zastÄ…pienie  lamp  tradycyjnych
energooszczÄ™dnymi  oprawami LED, przebudowa  kanalizacji  deszczowej i  przebudowa
infrastruktury podziemnej w niezbÄ™dnym zakresie. 
W  wyniku  rozbudowy  skrzyżowania  al.  SolidarnoÅ›ci  z  al.  TysiÄ…clecia  PP 
i ul. Domaszowską powstanie możliwość wprowadzenia nowoczesnego systemu ITS, co
w sposób istotny wpÅ‚ynie na poprawÄ™ mobilnoÅ›ci w tym rejonie Kielc. Rozbudowa ulicy
Domaszowskiej wraz z przebudową ul. Żniwnej ułatwi obsługę Campusu Uniwersytetu
Jana  Kochanowskiego  (od  wielu  lat  rozbudowujÄ…cego  siÄ™)  gÅ‚ównie  za  poÅ›rednictwem
komunikacji  publicznej.  W  bezpoÅ›rednim  sÄ…siedztwie  terenu  uczelni  znajduje  siÄ™
nowowybudowana  pÄ™tla  autobusowa.  Ponadto,  na  póÅ‚noc  od  Campusu  (przy  ul.
ÅšwierczyÅ„skiej  i  ul.  Ciekockiej)  otwierajÄ…  siÄ™  nowe  tereny  inwestycyjne,  m.in.  pod  
budownictwo  mieszkaniowe.  Natomiast  w  kierunku  poÅ‚udniowym  inwestycja  otwiera
tereny  dynamicznie  powstajÄ…cej  zabudowie  wielorodzinnej  przy  ul.  Poleskiej  i
LeszczyÅ„skiej. 
 

ZAKRES ROBÓT
W  ciÄ…gu  planowanej  inwestycji  przewiduje  siÄ™  zajÄ™cie  okoÅ‚o  26337  m 2   pod
projektowane  jezdnie, okoÅ‚o 4812  m 2   pod projektowane  chodnik, okoÅ‚o 2103 m 2   pod
projektowane  Å›cieżki  rowerowe,  okoÅ‚o  4239  m 2   pod  projektowane  ciÄ…gi  pieszo-
rowerowe,  okoÅ‚o  966  m 2   pod  projektowane  zatoki  autobusowe,  okoÅ‚o  340  m 2   pod
projektowane  stanowiska  postojowe,  okoÅ‚o  280  m 2   pod  projektowane  jezdnie
manewrowe oraz okoÅ‚o 2161 m 2  pod projektowane zjazdy do posesji.

Skrzyżowanie Al. Solidarności - Al. Tysiąclecia PP

Skrzyżowanie zostało zaprojektowane jako skrzyżowanie skanalizowane sterowane za
pomocÄ… sygnalizacji Å›wietlnej w formie wyspy centralnej o Å›rednicy zewnÄ™trznej 30,0m.  
Wloty skrzyżowania zaprojektowano jako czteropasowe oprócz wschodniego wlotu al.
1000lecia  PaÅ„stwa  Polskiego,  gdzie  zaprojektowano  trzy  pasy  ruchu.  W  stosunku  do
stanu istniejącego takie rozwiązanie zapewni możliwość wykonywania manewru skrętu
w  lewo  na  skrzyżowaniu.  W  obrÄ™bie  skrzyżowania  zaprojektowano  Å›cieżki  rowerowe
oddzielone  od  skrzyżowania  pasem  zieleni  szer.  3,0m  -  5,0m  oraz  oddzielone  od
zaprojektowanych chodników krawężnikiem uÅ‚ożonym na pÅ‚ask. Na caÅ‚ym odcinku po
póÅ‚nocnej stronie Al. TysiÄ…clecia PP zaprojektowano Å›cieżkÄ™ rowerowÄ… szer. 2,08m oraz
chodnik  szer.  1,58m,  który  dowiÄ…zano  do  stanu  istniejÄ…cego  na  wysokoÅ›ci  miasteczka
akademickiego Politechniki. Po stronie południowej Al. Tysiąclecia od ul. Kościuszki do
ronda  zaprojektowano  ciÄ…g  pieszo  -  rowerowy  szer.  3,16m.  Na  dalszym  odcinku
zaprojektowano  chodnik  oddzielony  od  jezdni  pasem  zieleni.  Na  skrzyżowaniu
zaprojektowano przejścia dla pieszych oraz wydzielone przejazdy rowerowe. Na całym
odcinku  po  zachodniej  stronie  Al.  SolidarnoÅ›ci  zaprojektowano  wydzielonÄ…  Å›cieżkÄ™
rowerowÄ…  oddzielonÄ…  od  jezdni  pasem  zieleni  oraz  od  proj.  chodnika  krawężnikiem
uÅ‚ożonym  na  pÅ‚ask.  Przed  ul.  StarodomaszowskÄ…  Å›cieżkÄ™  oraz  chodnik  dowiÄ…zano  do
odrÄ™bnego  opracowania  dotyczÄ…cego  budowy  Å›cieżki  rowerowej  w  ciÄ…gu  DK  73.  Po
wschodniej  stronie  Al.  SolidarnoÅ›ci  tak  jak  ma  to  miejsce  w  stanie  istniejÄ…cym
zaprojektowano  ciÄ…g  pieszo  rowerowy  szer.  3,16  -  4,16m.  WydzielonÄ…  Å›cieżkÄ™  oraz
chodnik poprowadzono jedynie na wysokości ronda oraz zatoki autobusowej

Ul. Domaszowska

UlicÄ™ DomaszowskÄ…  zaprojektowano jako drogÄ™  jednojezdniowÄ…  o szer. 6,0m  -  9,00m.
Jezdnia wyposażona w chodniki, ścieżki rowerowe oraz ciągi pieszo-rowerowe. W celu
wyeliminowania  zjawiska  blokowania  pasa  ruchu  przy  stacji  benzynowej  oraz  przy
skrzyżowaniu z ul. Zbożową wydzielono lewoskręty.

Skrzyżowanie Al. TysiÄ…clecia PP - Domaszowska - Wiejska - Górna
UlicÄ™  DomaszowskÄ…  z  ul.  GórnÄ…  i  WiejskÄ…  poÅ‚Ä…czono  za  pomocÄ…  projektowanego
skrzyżowania  typu  rondo,  gdzie  na  zachodnim  wylocie  zaprojektowano  wydzielony
lewoskrÄ™t  prowadzÄ…cy  do  ul.  Domaszowskiej  stanowiÄ…cej  Å›lepÄ…  drogÄ™  dojazdowÄ…  do
posesji i salonu samochodowego. Wzdłuż ronda zaprojektowano chodniki, ciągi pieszo -
rowerowe  oraz  Å›cieżki  rowerowe.  Dodatkowo  na  ul.  Domaszowskiej  wydzielono
lewoskręt do zaprojektowanej drogi stanowiącej dojazd do salonu samochodowego.

Ul. Górna

UlicÄ™  GórnÄ…  zaprojektowano  jako  jednojezdniowÄ…  o  szerokoÅ›ci  6,0m,  z  obustronnymi
chodnikami (szer. 1,66m) odsuniętymi od jezdni o ok. 0,5m.

Ul. Wiejska
UlicÄ™  WiejskÄ…  zaprojektowano  jako  jednojezdniowÄ…  o  szerokoÅ›ci  6,4m.  Obustronne
chodniki odsuniÄ™te pod jezdni.   Rozwój komunikacji publicznej w Kielcach
 
Ul. Zbożowa
Ulicę Zbożową zaprojektowano jako jednojezdniową o szerokości 7,0m.

Ul. Żniwna
UlicÄ™  Å»niwnÄ…  zaprojektowano  jako  jednojezdniowÄ…  o  szerokoÅ›ci  7,0m.  Jezdnia
wyposażona w chodniki, Å›cieżki  rowerowe  oraz miejscowo ciÄ…gi  pieszo-rowerowe. Po
stronie wschodniej zaprojektowano stanowiska postojowe dla samochodów osobowych
(15 szt.).

Ul. Poleska
UlicÄ™  PoleskÄ…  zaprojektowano  jako  jednojezdniowÄ…  o  szerokoÅ›ci  7,0m.  Po  stronie
zachodniej  zaprojektowano  ciÄ…g  pieszo-rowerowy  szerokoÅ›ci  3,16m  odsuniÄ™te  od
jezdni. Po stronie wschodniej zaprojektowano chodnik o szerokości 1,66m odsunięty od
jezdni.  Po  stronie  zachodniej  zaprojektowano  stanowiska  postojowe  dla  samochodów
osobowych (12 szt.).

Skrzyżowanie Domaszowska - Poleska - Żniwna
UlicÄ™  DomaszowskÄ…  z  ul.  PoleskÄ…  i  ul.  Å»niwnÄ…  poÅ‚Ä…czono  za  pomocÄ…  projektowanego
skrzyżowania  typu  rondo.  WzdÅ‚uż  ronda  zaprojektowano  ciÄ…gi  pieszo  -  rowerowe
oddzielone  od  jezdni  pasem  zieleni  szer.  0,7m  -  4,0m.  Na  rondzie  zaprojektowano
wspólne przejÅ›cia dla pieszych i rowerzystów.

Zatoki autobusowe
ZostaÅ‚y  utrzymane  lokalizacje  istniejÄ…cych  przystanków  autobusowych  z  niewielkimi
przesunięciami w planie, spowodowanymi warunkami lokalnymi. Zatokę autobusową w
pobliżu  skrzyżowania  ul.  Domaszowskiej  z  ul.  ZbożowÄ…  przesuniÄ™to  na  wschód  w
kierunku skrzyżowania ul. Domaszowskiej z ul. Żniwną. Przy ul. Domaszowskiej z uwagi
na  lokalizacjÄ™  zatok  na  Å‚uku  oraz  zapewnienie  prawidÅ‚owej  widocznoÅ›ci  kierowcy
autobusu  dokonano  zwiÄ™kszenia  szerokoÅ›ci  zatoki.  W  ciÄ…gu  projektowanej  ul.
Domaszowskiej  bez  przebudowy  pozostaje  zatoka  autobusowa  opisana  jako
Domaszowska/Poleska 

Stanowiska postojowe

W  ramach  inwestycji  przewiduje  siÄ™  budowÄ™  ok.  12  stanowisk  postojowych  dla
samochodów  osobowych  przy  ulicy  Poleskiej  oraz  ok.  15  stanowisk  postojowych  dla
samochodów osobowych przy ul. Å»niwnej. Zaprojektowano stanowiska do parkowania
prostopadÅ‚ego o wymiarach 2,5mx5,0m oraz 3.6mx5,0m. 
 

Realizacja
 
 
Zmieniony ( 26.05.2022. )
 
nastÄ™pny artykuÅ‚ »
designed by made your web.com