Menu Content/Inhalt
Start
Zadanie 12 - Budowa zintegrowanych nowoczesnych peronów przystankowych Drukuj Wyślij znajomemu
16.01.2015.


Zadanie 12: Budowa zintegrowanych nowoczesnych peronów przystankowych
W ramach niniejszego zadania przewidzaano przebudowÄ™ 81 przystanków komunikacji autobusowej na gÅ‚ównych ciÄ…gach komunikacyjnych miasta Kielce, tj. przede wszystkim w ciÄ…gu drogi krajowej nr 73 (al. J. PopieÅ‚uszki – Tarnowska – ŹródÅ‚owa – al. SolidarnoÅ›ci) oraz w ciÄ…gach ulic: 1 Maja, Grunwaldzkiej, JagielloÅ„skiej, Ks. Bp. Jaworskiego, Klonowej, Massalskiego, Paderewskiego, Pawiej, Sandomierskiej, Seminaryjskiej, al. Szajnowicza-Iwanowa, Åšciegiennego, Warszawskiej, Wrzosowej, al. IX Wieków Kielc, Å»elaznej, Å»ytniej i in. Budowa nowoczesnych peronów na przystankach autobusowych w Kielcach polegaÅ‚a gÅ‚ównie na przebudowie istniejÄ…cych chodników nazywanych potocznie ,,peronami”, w miejscach istniejÄ…cych przystanków komunikacji publicznej.

W ramach inwestycji zrealizowano:

  • NowÄ… konstrukcjÄ™ nawierzchni peronów. ChcÄ…c usprawnić bezpieczne wsiadanie i wysiadanie podróżnych z autobusów uÅ‚ożono odpowiednio wyprofilowany krawężnik, tak aby dojazd autobusu byÅ‚ możliwy jak najbliżej krawÄ™dzi peronu. Wykonano peron przystanku w taki sposób, aby poziom peronu i podÅ‚oga autobusu byÅ‚y na podobnym poziomie, przy jednoczesnym zminimalizowaniu ryzyka uszkodzenia opon autobusów podjeżdżajÄ…cych do peronu. Takie techniczne rozwiÄ…zanie zwiÄ™kszyÅ‚o bezpieczeÅ„stwo podróżnych, poprawiÅ‚o dostÄ™p komunikacji zbiorowej dla osób niepeÅ‚nosprawnych ruchowo czy też dla matek z wózkami dzieciÄ™cymi oraz skróciÅ‚o czas wymiany pasażerów na przystankach, co przeÅ‚ożyÅ‚o siÄ™ na krótszy czas postoju autobusu na przystanku i w konsekwencji wpÅ‚ynęło na caÅ‚kowity czas przejazdu na konkretnych liniach. Na peronach zastosowano odpowiednie elementy nawierzchni, dla uÅ‚atwienia korzystania z przystanków podróżujÄ…cych osób niewidomych (np. pÅ‚ytki z wypustkami).
  • PrzebudowÄ™ zatok autobusowych, gÅ‚ównie w zakresie konstrukcji nawierzchni zatok, tj. budowÄ™ zatok o nawierzchni betonowej; ewentualnie likwidacjÄ™ zatok przylegÅ‚ych do bus-pasów oraz ich dostosowanie do parametrów normatywnych zgodnych z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami.
  • NiezbÄ™dnÄ… przebudowÄ™ infrastruktury technicznej, w tym przebudowÄ™ kolidujÄ…cych sieci uzbrojenia podziemnego.
  • Wykonanie fundamentów pod montaż wiat przystankowych, po wczeÅ›niejszym wybraniu wiaty o odpowiednich parametrach.
  • Wykonanie jednolitego systemu wiat przystankowych na budowanych peronach przystankowych. Zainstalowano wiaty w trzech rozmiarach w zależnoÅ›ci od natężenia ruchu pasażerskiego na danym przystanku: maÅ‚e, Å›rednie i duże. Orientacyjna Å›rednia liczba pasażerów na przystankach: maÅ‚ych - 20 osób /godz.; Å›rednich – 50 osób/godz. i dużych – 100 osób/godz. Jednolity system wiat przystankowych zniwelowaÅ‚ dyskomfortowe wczeÅ›niej warunki oczekiwania na wÄ™zÅ‚owych przystankach w godzinach szczytu komunikacyjnego, zniechÄ™cajÄ…ce do podróży transportem zbiorowym – zbyt maÅ‚e zadaszenia, niedostateczna liczba siedzisk, tÅ‚ok (brak przestrzeni).
  • Montaż innych elementów i urzÄ…dzeÅ„ zwiÄ…zanych z funkcjonowaniem nowoczesnych przystanków autobusowych.

WykonawcÄ… inwestrycji byÅ‚ Betonox Construcion. 


Realizacja

Przed


W trakcie
 
 

Po
 


Film promujÄ…cy inwestycjÄ™
 

Zmieniony ( 25.01.2016. )
 
« poprzedni artykuÅ‚   nastÄ™pny artykuÅ‚ »
designed by made your web.com