Zadanie 2 - Budowa ulic usprawniających komunikację w rejonie Targów Kielce |
|
|
16.01.2015. |
„Budowa ulic usprawniających obsługę komunikacyjną w zachodniej części miasta (rejon Targów Kielce)”.
Przedsięwzięcie uzupełniło braki w powiązaniach komunikacyjnych tej części miasta. Budowa nowych ulic wraz z inwestycją zrealizowaną przez GDDKiA (skrzyżowanie o ruchu okrężnym wraz z ulicami wylotowymi do ul. Łódzkiej) stworzyło bardzo korzystny układ komunikacyjny, który niewątpliwie usprawnił poruszanie się w tym rejonie.W ramach niniejszego zadania inwestycyjnego wybudowano następujące ulice:
KD2Z na odcinku od ul. Batalionów Chłopskich do skrzyżowania z ul. KD4Z; Parametry: klasa techniczna – Z; Ilość jezdni – 2; Ilość pasów ruchu – 4; Szerokość jezdni – 21,0 m (w tym pas dzielący o szerokości 7,0 m); Szerokość chodników – 3,0 m (obustronnie); Prędkość projektowa – 50 km/h; Kategoria ruchu – KR5. KD4Z na odcinku od skrzyżowania z ul. KD2Z do skrzyżowania z ul. Zakładową; Parametry: Klasa techniczna – Z; Ilość jezdni – 2; Ilość pasów ruchu – 4; Szerokość jezdni – 14,0 m (w tym pas dzielący o szerokości 2,5 m); Szerokość chodników – 2,5 m (obustronnie); Prędkość projektowa – 50 km/h; Kategoria ruchu – KR4 KDW5D na odcinku od ul. KD2Z do ul. Markowskiego; Parametry: Klasa techniczna – D; Ilość jezdni – 1; Ilość pasów ruchu – 3; Szerokość jezdni – 10,5 m; Szerokość chodników – 3,0 m (obustronnie); Prędkość projektowa – 50 km/h; Kategoria ruchu – KR 4. KDW8D na odcinku od wjazdu na Teren Targów do ul. KD4Z; Parametry: Klasa techniczna – D; Ilość jezdni – 2; Ilość pasów ruchu – 2; Szerokość jezdni – 2x7,0 m (w tym pas dzielący o szerokości 1,5 m); Szerokość chodników – 2,5 m (obustronnie); Prędkość projektowa – 50 km/h; Kategoria ruchu – KR4. łącznika ul. KD2Z z ul. Miedzianą; Parametry: Ilość jezdni – 1; Szerokość jezdni – 7,0 m; Szerokość chodników – 2,0 m (obustronnie).
Wybudowano również pętlę autobusową, system odwodnienia wraz z oczyszczalnią wód opadowych, oświetlenia ulic. Dokonano przebudowy infrastruktury technicznej kolidującej z nowymi ulicami. W ramach zadania wybudowano również 2 zatoki autobusowe. Realizacja inwestycji zakończyła się styczniu 2012. Wykonawcą inwestycji była firma TRAKT |
Zmieniony ( 25.01.2016. )
|